Translate

poniedziałek, 19 listopada 2012

Aparatka ;d

Dziś dla odmiany trochę życiowy post :)

Od dawna zastanawiałam się nad założeniem aparatu na zęby. Już parę lat temu się do niego przymierzałam, ale ortodonta, u którego wówczas byłam powiedział mi, że powinnam najpierw usunąć czwórki, żeby zrobić miejsce na trójki, które krzywo rosną. Na szczęście tego nie zrobiłam.
Ortodonta, do którego teraz chodzę stwierdził, że nie ma takiej potrzeby, a poza tym nie usuwa się zdrowych zębów.

Byłam już na dwóch wizytach u nowego ortodonty, w czasie których miałam wykonywane zdjęcie rtg zębów oraz układany plan leczenia.
Dzisiaj odbyła się trzecia wizyta, podczas której miałam zakładany aparat na górny łuk. Do wyboru miałam metalowy lub estetyczny. Zdecydowałam się na ten drugi, bo jest mniej rzucający się w oczy. Niestety druga wersja różni się od pierwszej nie tylko wyglądem, ale też ceną. Koszt mojego aparatu estetycznego to 2700 zł (dla porównania - koszt aparatu metalowego to 1700 zł). 
Dość drogi zakup, ale czego się nie robi dla pięknego uśmiechu? ;) Teraz czeka mnie jeszcze aparat na dolny łuk + comiesięczne wizyty kontrolne.

Poniżej zdjęcie robione przed chwilą ;d Jak widać aparat rzeczywiście jest mało widoczny, więc nie żałuję że wybrałam tą droższą opcję.
Zęby jak narazie nie wyglądają za ciekawie, ale mam nadzieje, że niedługo zobaczę pierwsze efekty :)


Od ortodontki dostałam specjalną szczoteczkę ortodontyczną oraz wosk do smarowania elementów aparatu, które mogą obcierać.
Przyznam szczerze, że sporo się naczytałam w internecie o bólu zębów podczas noszenia aparatu i trochę się go obawiam.. Wiadomo, że coś musi się odczuwać, bo przecież zęby się przesuwają i zmieniają swoje położenie. Jak narazie nie jest źle - zęby raczej mnie nie bolą, czuję natomiast taki jakby ścisk i napięcie. No ale podobno najgorszy ból pojawia się kilka godzin po założeniu aparatu albo nawet na drugi dzień, także wszystko jeszcze przede mną.. U wielu osób ból jest tak silny, że nie można nic jeść oprócz jogurtów, budyni itp. Liczę się z tym, że ból się pewnie pojawi prędzej czy później, ale mam nadzieję, że jakoś wytrzymam :)

No i na koniec zdjęcie aparatki ;d
A może któraś z Was też miała lub ma aparat? Jesteście zadowolone z efektów? :)

30 komentarzy:

  1. Ja też powinnam miec aparat-.-

    OdpowiedzUsuń
  2. całkiem do twarzy ci w aparacie ;)
    Zapraszam do mnie na rozdanie, do wygrania fajne nagrody,. przewiduje nagrody pocieszenia ;P :http://pissing666.blogspot.com/2012/11/organizujemy-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wlasnie mam identyczny aparat jaki masz Ty :) Po 2 latach noszenia go czasami zastanawiam sie ze wolalabym chyba ten metalowy poniewaz w tym szybko widac przebarwienia po ok 2tygodniach robi sie zolty mimo bardzo czestego mycia zebow :) uwazaj na niego bo latwo oderwac sobie zameczki przy jedzeniu, nawet unikajac twardych rzeczy :) A co do bolu czasmi nawet zdarzylo mi sie plakac czy nie jesc nic przez kilka dni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja siostra też od nie dawna ma apart:)

    OdpowiedzUsuń
  5. powodzenia w wyrównywaniu ząbków zyczę... teraz aparaty stają się modne....

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam aparat od 1 roku i 2miesięcy, będę nosic jeszcze jakieś pół roku, mój wygląda tak samo jak Twój tylko ja mam na górze i na dole :) ogólnie miewam gorsze chwile, nie moge jeść druty mi się wbijają jest mi nie wygodnie ale to zazwyczaj trwa pare dni po każdej wizycie :P no i gumki mi się przebarwiają a biały drut się ściera :( ale można go wymienić :P czeka mnie jeszcze wstawianie implantu dwójki i tego się boje najbardziej :(( a Tobie życzę przyjemnego leczenia , jaki masz przewidywany czas noszenia tego cudownego sprzętu? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też za jakiś czas będę miała założony aparat jeszcze na dolny łuk. a przewidywany czas noszenia tego sprzętu to mniej więcej 2 lata :)

      Usuń
  7. Ja miałam przez kilka lat aparat ruchomy. Chciałabym mieć również aparat stały, jednak jest to dość duży wydatek, niestety :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam przez 3 lata aparat stały, bardzo się zżyliśmy i trochę za nim tęsknię. Bardzo mi pomógł, chociaż były chwile te dobre i te mniej (np. tuż po kolejnej wizycie, gdzie wszystko mega bolało). Dasz radę, będziesz zadowolona :) Pozdrawiam, Blogging Novi.

    OdpowiedzUsuń
  9. z tym bóle to chyba naprawdę dużo znależy od osoby, bo niektórzy moi znajomi strasznie jęczą, a inni nic nie mówią ;) pooozdrawiam! =)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamierzam założyć właśnie, skąd jesteś? może gdzieś niedaleko i wybiorę się tam gdzie Ty....? Odp u nas najlepiej;*:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Też mam aparat ;d
    Tylko metalowy z kolorowymi gumkami ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. wow ale urocza aparatka- życzę bezbolesnego noszenia i pięknego uśmiechu ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Ładne masz ząbki :) Ale zapewne za kilka miesięcy będą jeszcze ładniejsze:) Aparat fajnie wygląda, taki biały nie rzuca się zbytnio w oczy, przez co chyba łatwiej się do niego przyzwyczaić:) Ja nigdy nie nosiłam aparatu, ale na pewno to fajna inwestycja!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładny masz uśmiech to i aparat ładnie będzie wyglądał :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Aparatka !!:D Uwielbiam aparaty na ząbki, sama o takim marzę;D

    OdpowiedzUsuń
  16. faktycznie mniej widoczny niz te metalowe :) ale pasuje ci :)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny blog!:) będę tu zaglądać.
    Zapraszam do mnie, u mnie dzisiaj pierwsza, oficjalna zapowiedź mojego nowego utworu "Bilet po szczęście" :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo fajny blog.
    obserwuje i zapraszam :D

    OdpowiedzUsuń
  19. co raz więcej osób nosi aparaty na żeby:D Jak patrzę na swoje zęby to chyba nie mam takiej potrzeby, zawsze miałam dobry zgryz:)

    OdpowiedzUsuń
  20. ja nie nosiłam aparatu.....mam nadzieję że Ci sie ząbki ladnmie ułoża bo nie tak strasznie dużo im brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uroczo wyglądasz w aparacie :) Trzymam kciuki za szybkie prostowanie!

    OdpowiedzUsuń
  22. nosiłam kiedyś na górne ząbki stały aparacik :) bolało w pierwszym tygodniu... później już nie... przy zmianie łuku też boli kilka dni.
    Z efektu jestem mega zadowolona, dlatego warto się 'pomęczyć' - Ty też dasz radę ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. 2700 góra i 2700 dół? czemu tak drogo ;( ja też bym chciała aparat, a Twojego prawie nie widać :) jest świetny i napewno będziesz miała piękne zęby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak góra 2700 i dół też 2700 + comiesięczne wizyty 100 zł.. niestety to droga inwestycja, ale mam nadzieję, że nie będę żałować :)
      (mogłam wybrać tańszą opcję - aparat metalowy za 1700 zł, ale zdecydowałam się na estetyczny, bo jest mniej widoczny :))

      Usuń
  24. nosiłam identyczny :] oj namęczyłam się przy tym, najgorsze było comiesięczne "naciąganie" aparatu przez ortodontę :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam wadę bardzo podobną do Twojej i pierwszy ortodonta także namawiał mnie na rwanie czwórek. Zaprotestowałam podobnie jak Ty i teraz leczę się bez ekstrakcji. :) Mój aparacik noszę już 6 tydzień i dostrzegłam pierwsze zmiany.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja mam od 2 lat aparat na górę i w sobotę miałam zakładany na dół i szczerze trochę boli, ale da się wytrzymać ;) Życzę prostych kiełek ;))

    OdpowiedzUsuń